Z powodu leków dzieci w Hiszpanii chorują na syndrom wilkołaka

W Hiszpanii u 16 dzieci stwierdzono rzadką chorobę znaną jako „zespół wilkołaka”, która powoduje, że ​​ich ciało pokryło się nadmierną ilością włosów, donosi „Daily Mail”.

Według agencji prasowej młodzi pacjenci z niestrawnością byli leczeni omeprazolem, w składzie którego wykryto minoksydyl, produkt kosmetyczny stymulujący porost włosów. W rezultacie u dzieci rozwinęła się hipertrichoza: włosy rosną w nietypowych miejscach, a intensywność ich wzrostu nie odpowiada płci ani wiekowi.

11 lipca kilka partii leku firmy Farma-Química Sur SL, który wywołał chorobę, zostało już wycofanych ze sprzedaży. Kolejną partię wycofano na początku sierpnia. Władze przewidują, że niebezpieczny lek trafił do 30 aptek w południowej Hiszpanii.

Firma Farma-Química Sur SL została czasowo pozbawiona licencji: teraz nie może produkować ani sprzedawać leków. Przedstawiciele organizacji podejrzewają, że skażone preparaty zostały wyprodukowane w indyjskim oddziale.

Według władz niewłaściwy skład omeprazolu powoduje „zespół wilkołaka” tylko u dzieci i nie wpływa na zdrowie dorosłych. Zaznaczono, że wzrost włosów u pacjentów zmniejsza się, gdy zaprzestają przyjmowania leku.

W lutym poinformowano o indyjskim uczniu Lalithie Patidar, który cierpi na „zespół wilkołaka”. Chłopiec ma wrodzoną hipertrichozę, dlatego jego twarz jest pokryta włosami. Mimo niegrzecznego zachowania ze strony obcych przyzwyczaił się do swojego wyglądu i zyskał popularność w szkole.

Źródło: pl.SputnikNews.com

Ocena wpisu
  Liczba głosów: 1   Średnia ocena: 5

Opublikował

Administrator portalu "Jupi-Tupi".
Komentarze: 11Publikacje: 4391Rejestracja: 28-11-2018

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.