Katalogi duńskich zabawek dla dzieci „zbyt białe” dla Szwedów

Tak wyglądają absurdy poprawności politycznej szwedzkiego multikulturalizmu. Przykład z 2015 r., ale wciąż aktualny. Top-Toy, duńska firma produkująca zabawki znalazła się w ogniu krytyki, gdy szwedzka organizacja stwierdziła, że w katalogach sieci sklepów jest „zbyt dużo białych” dzieci.

Larum podniosło się po tym, gdy szwedzka gazeta „Metro” opublikowała analizę katalogów czterech sieci sklepów z zabawkami, w tym dwóch należących do Top-Toy. Według gazety we wszystkich znalazły się tylko dwa zdjęcia dzieci z innym kolorem skóry niż biały.

Katalogi sieci BR, Toys R Us, Leklust i Lekia zapełnione są zdjęciami białych dzieci bawiących się zabawkami i innymi potencjalnymi prezentami świątecznymi. Top-Toy jest właścicielem sieci BR działającej w krajach nordyckich oraz posiada prawa franczyzny sieci Toys R Us. Katalogi świąteczne obu sieci miały taki sam układ i takie same zdjęcia.

Szwedzka grupa Equalisters, skupiająca się na poprawie nierówności w przedstawianiu mniejszości etnicznych oraz reprezentacji gender w mediach, kulturze i biznesie, skrytykowała stan rzeczy przedstawiony w raporcie. Według jej opinii broszury nie oddają różnorodności Szwecji, w której 20% mieszkańców ma korzenie poza granicami tego kraju.

„Te katalogi są zbyt białe. Uważam to za naprawdę smutne. Może to wpłynąć na ich poczucie tego, kim mogą się stać, jak będzie wyglądać ich przyszłość oraz na to, jak czują się w Szwecji” – powiedziała Seher Yilmaz, kierująca Equalisters, portalowi „The Local”. Dodała, że rodzice białych dzieci powinni się przyłączyć do tej kampanii: „Pomyślcie jakbyście się czuli, gdyby dzieci wyglądające tak jak wasze nie były obecne nigdzie w mediach”.

Autorstwo: Severus-Snape
Na podstawie: TheLocal.dk
Źródło: Euroislam

Ocena wpisu
  Liczba głosów: 0   Średnia ocena: 0
UWAGA! Jakiś film nie działa? Zgłoś to w komentarzu a postaram się szybko naprawić!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.